reklama

Ako som sa dostala do Bronxu.

Ludia zo Slovenska sa casto ocitaju na zaujimavych miestach nasej zemegule. Casto neverime vlastnym usiam a naskyta sa otazka, ako sa tam preboha dostali? Co ich tam viedlo?  A takato nahoda postretla aj mna a tu je moj pribeh.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

V jeden marcovy den som sa viezla v autobuse na internat, kde som stretla svoju spoluziacku Miriam, ktora studovala matematiku-anglictinu. Ta pristupila blizsie a povedala mi, ze na internete nasla ponuku na post ucitelov matematiky, science, spanielciny a telocviku do New Yorku, ci to nechcem skusit s nou. Ja som vedela 5 viet po anglicky a som strasny antitalent na jazyky, no slubila som jej, ze sa na to pozriem. Je to znama situacia 2 mesiace pred statnicami, kedy sa vsetci zaoberaju myslinkou, co robit, kde robit a ci ist robit hned, alebo je lepsie najprv cestovat atd... No ako som slubila, isla som internet a pozrela sa na www.aaeca.com, precitala som si podmienky a kedze sa nejednalo o ziadnu pracovnu agenturu, kde by bolo treba platit nejake poplatky povedala som si, ze pojdem s kamoskou aspon ako psychicka podpora.

Konkurz sa konal vo Viedni, kde moju kamaratku prijali a mna podla ocakavani nie. Dalsie moje cesty viedli znovu na internet, kde som si hladala nejaku pracu mimo ucenia. Povolanie ucitela som poznala velmi dobre, kedze moja maminka tahala svoj 33-ti rok ako ucitelka matematiky a ocko o nieco kratsie ako ucitel elektro-predmetov. Navyse som svoju maminku povazovala (a stale povazujem ) za naj ucitelku, takze konkurovat jej by bol naozaj velky problem. A uz som nechcela byt tym sprostacikom, ktory chodi stale pre rady k maminke. Na moje velke "prekvapenie" takmer vsetky ponuky prace obsahovali, pre mna zabijajucu vetu, nutna znalost anlictiny. A tak moje dalsie cesty putovali do Anglicka ucit sa po anglicky, samozrejme ako au-pair. Po osmych mesiacoch sklbenych s mojim antitalentom na jazyky som aspon rozumela a vedela som pouzivat kuchynske frazy. (Anglictinu som mala ako druhy jazyk naposledy na strednej skole).

Takto prisiel cas dalsieho konkurzu vo Viedni a skusila som to znovu, tentokrat uspesne. Dokonca si ma dekan City College v New Yorku pamatal a pamata dodnes. A tak prisiel cas absolvovat vikendovy workshop vo Viedni, kde nas oboznamili s abnormalitami NY statneho systemu + stretnutie ucitelov, ktori to uz absolvovali a pytat sa na vsetky mozne otazky. Viza a vsetky potrebne papiere nam vybavila americka strana. Odlietalo nas asi 27 (madari, nemci, rakusaci, slovaci, rumun a porugalec). 4 augusta sme dorazlili do NY, ubytovali sa v hoteli,( ved nikoho sme ta nepoznali) a zacali sme dvojtyzdnove skolenie o povinnostiach a pravach ucitelov, vyplnovanie papierov a niekolko potrebnyh kurzov ako rozpoznat zneuzivane deti, ako riesit agresivitu v triede atd..

Pocas tychto dvoch tyzdnov sme si mali hladat byvanie, no tazko si hladat ak neviete, kde budete ucit a tak som sa dozvedela, ze budem ucit v Bronxe. Potom nastala panika, slzy, bezmocnost, lebo vybavit pre noveho ucitela premiestnenie je takmer nemozne a aj tak sme nemali cas na nic ine okrem papierovaciek a zhanania nejakeho byvanie, ved v hoteli som nemohla zostat navzdy.

Po zisteni, ze aj dalsie 2 slovenky dostali miesto v Bronxe ma trosku upokojilo a tak sme sa vybrali hladat skoly podla adresy. Ked sme dorazili na miesto, sadli sme si na chodnik a mlcky sme zacali plakat hadam vsetky 3. Po 2 tyzdnoch pobytu v hoteli a stravovania sa na ulici sme boli vsetci tak finacne vycerpani, ze sme nemohli stracat energiu placom, ale vyuzit ju na hladanie byvania. Tu sme narazili na dalsi problem, nikto nam nechcel nic prenajat, lebo sme nemali pravidelny prijem, ucet v banke ani ziadnu credit history, dokonca ani ziadnu zmluvu, kedze sme oficialne zacali pracovat az od septembra.
 A co bolo dalej, to napisem az v dalsom prispevku naraz by to bolo pridlhe.

Elena Rodriguez

Elena Rodriguez

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastne vydatá za PuertoRičana so španielskym piezviskom. Rada spoznáva jednoduchých ľudí, ťešiacich sa z každého nového dňa. Snaží sa nebyť závislá od peňazí a zachovať si svoju jednoduchosť.Pracuje ako učiteľka matematiky na strednej škole v Bronxe (New York). Zoznam autorových rubrík:  z BronxuMoje pocitySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu