reklama

Gynekologicke vysetrenie v Bronxe.

Mala som absolvovat rutinny zakrok- biopsiu krcku maternice - odber tkaniva na vysetrenie na rakovinove bunky. Bola som objednana na 15:45  (tu pracuje vacsina lekarov popoludni, aby pacienti nevymeskali den v praci), prisla som do cakarne 15:35, zapisala sa do poradovnika a 15:42 som bola pozvana dnu. Ambulanciu tvori prizemie rodinneho domu, ziadna milionova vila, len tabulka pred domom dava na znamost, ze okrem beznej rodiny, tam byva aj pan Afif a jeho ambulancia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (109)

Po vstupe ma privitala pani recepcna - rozumej sekretarka, ktora si odo mna vypytala "zajacovku", co je $20 dolarov. Po zaplateni ma sestricka odviedla do jednej z troch ambulancii, ktore maju velkost malej detskej izby. Otvorila moju kartu, zistila, co mi budu robit, pripravila rukavice, skumavky a neviem co vsetko. Vysvetlila mi postup zakroku, dala ovonat dezinfekcny prostriedok, aby som sa vraj toho smradu neskor nezlakla a doplnila, ze ak mam dalsie otazky, lekar ich zodpovie, resp. ma bude informovat, co prave v danu chvilu robi. Sestricka odisla a nechala ma samu nech sa vyzleciem a prikryjem plachtou (to sa tak robi pri kazdom gynekologickom vysetreni, ziadne sukne mile damy), za 3 minutky prisiel lekar, ten mi cely postup zopakoval a pustil sa do prace (sestricka samozrejme asistovala). Ked skoncil, odisiel s tym, aby som sa obliekla a uvidime sa v kancelarii.

Kym som sa obliekla, pan doktor obehol ambulanciu 2 a 3, kde tiez cakali uz vyzlecene pacientky. Stretli sme sa v kancelarii, kde ma oboznamil s dalsim postupom a vraj recepcna zavola, ked pridu vysledky. Pracou recepcnej je okrem ineho objednavat pacientov, telefonovat pacientom ako aj nahadzovat do pocitaca informacie pre poistovnu. O 16:00 hodine som bola vybavena a kracala domov.

O tyzden mi pride ucet z laboratoria, no ja budem musiet uhradit opat len "zajacovku" kedze mam zdravotne poistenie. O 3 tyzdne mi pride list od poistovne, ktory ma bude informovat, ake zakroky mi boli vykonane a za kolko penazi, ak najdem chybu ( zakroky vykonane neboli) mam odoslat naspat navratku.

Napadlo ma porovnat moje skusenosti z obycajneho vysetrenia na Slovensku. Rano o 6:45 sa staviam do rady uz 5-tich zien, ordinovat sa zacina 7:30, najprv odbery, recepty, vysledky... Potom pridu na rad vysetrenia. Pred dverami ambulancie sa nachadza mala lavicka a zaves, tam sa pacientky "pripravia" na vysetrenie, medzitym sestricka vybehne s receptom, sanitar krici spoza zavesu, ci by zena, ktora sa prave vyzlieka nemohla zaklopat na dvere (kde rovno po otvoreni dveri sa moze naskytnut pohlad na predchdzajucu pacientku v "akcii") a vypytat vzorky do labaku. Odchadzam o 10:00, v nadeji, ze zas je na rok pokoj.

Nechcem hovorit o profesionalite, s tym som mala vdaku bohu dobre skusenosti, len o sukromi pacienta, ktory moze mat v den navstevy, sukromie si vyzadujuce, tazkosti. Taktiez si myslim, ze "robenie papierov" lekarom, ci sestrickou je dost draha zalezitost, ked ju moze zvladnut sekretarka.No verim, ze aj my sme na ceste k racionalizacii a humanizacii zdravotnictva. No, ak by som musela spominanu ambulanciu navstivit skor ako rok, priala by som si byt v tej bronxackej.

P.S. Ospravedlnujem sa chlapom za nechcene nazretie do gynekolgickej ambulancie.



Elena Rodriguez

Elena Rodriguez

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastne vydatá za PuertoRičana so španielskym piezviskom. Rada spoznáva jednoduchých ľudí, ťešiacich sa z každého nového dňa. Snaží sa nebyť závislá od peňazí a zachovať si svoju jednoduchosť.Pracuje ako učiteľka matematiky na strednej škole v Bronxe (New York). Zoznam autorových rubrík:  z BronxuMoje pocitySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu