reklama

Úspešná písomka.

Z času na čas aj my učitelia sme nutení dávať tak neobľubené písomky. Verte aj pre nás je krásny pocit dávať dobré známky. Ako žiak som si však vždy myslela opak, že učitelia sú radi, keď možu rozdávať štvorky či päťky. A tak sem tam sú aj moje detičky nútené nejakú tú písomku napísať. Tento týždeň to však vyzeralo inak....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Do konca školského roka nám zotáva 21 klasických školských dní a všetci to patrične cítime, študenti aj učitelia. Tento týždeň sme sa venovali výrazom s exponentami, teda násobenie, delenie, sčitovanie, delenie a umocňovanie. Počas týždňa to v mojej triede vyzeralo tradične, avšak vrátenie hrebeňa, ktorý zobral chlapec dievčaťu bolo podmienené vysvetlením príkladu číslo 7 apod. A tak deti sedeli v skupinách štyroch až šiestich a okrem klasického doťahovania sa o všetko ako obvykle, vládla vcelku pracovná atmosféra. Malo to síce veľmi ďaleko od nášho (slovenského) ponímania klasickej hodiny. Dokonca sa počas týždňa objavili na mojom stole aj nejaké domáce úlohy, čo je viac ako neobvyklé, hlavne v spomínanej triede.

Prišiel piatok a spolu s ním aj písomka. Na moje počudovanie všetci až na jedného žiaka tichučko vypracovávali zadania. Po zozbieraní písomky sa deti dožadovali opravenia písomky a keďže do konca hodiny zostávalo ešte 10 minút, tak som sa do toho pustila. Netušila som čo ma čaká, obyčajne je to práca, ktorú si nechávam na doma, kde je po ruke pohár vína, aby som sa príliš neobviňovala z neúspechu mojich zverencov. A tak som začala, prvá písomka 78% (65% znamená "prešiel"), ďalšia 81% a tak som pokračovala až boli všetky písomky opravené. Najhoršia písomka bola na 58% a všetci ostatní prešli, jedno dievča malo dokonca 100% .

Ja som sa cítila ako po úspešnej maturite a deti sa bili do hrudí, akí sú múdri a dobrí. Počula som aj plány na budúci týždeň, "ja si už budem robiť všetky domáce úlohy, veď to vôbec nie je ťažké" apod. Z môjho pozorovania som opäť pochopila, že úspech plodí úspech a s tým prichádza sila, vôľa a entuziazmus do ďalšej práce. Musím podotknúť, že spomínané učivo patrilo aj medzi moje obľúbené. Žeby to deti vycítili?

Verím, že sa nám podarí v rovnakom tempe dokončiť školský rok. Veď v tejto triede si spomínam aj na časy, že písomku neprešiel nikto, napriek tomu, že príklady boli na vlas rovnaké ako na hodine. No keďže detičky si nenosia zošity a papiere poctivo po každej hodine vyhadzujú, akoby to mohli postrehnúť? A tiež úloha školy a učiteľov tu, je naučiť, lebo doma sa nikto, ale naozaj nikto neučí. Iný kraj iný mrav. No aj tak sa už veľmi teším na pondelok, možno niečo z piatočných predsavzatí cez víkend prežije .

Elena Rodriguez

Elena Rodriguez

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastne vydatá za PuertoRičana so španielskym piezviskom. Rada spoznáva jednoduchých ľudí, ťešiacich sa z každého nového dňa. Snaží sa nebyť závislá od peňazí a zachovať si svoju jednoduchosť.Pracuje ako učiteľka matematiky na strednej škole v Bronxe (New York). Zoznam autorových rubrík:  z BronxuMoje pocitySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu